1403-07-24 06:13
89
0
91746
یک کارشناس رسانه:

اصلاح‌طلبان به دنبال رفع عطش قدرت‌طلبی نباشند!

یک کارشناس رسانه گفت: جریان‌های اصلاح‌طلب در استان گلستان به دنبال رفع عطش قدرت‌طلبی نباشند!

علی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: جریان‌های اصلاح‌طلب به پیشرفت و توسعه استان بیندیشند، به دنبال رفع عطش قدرت‌طلبی نباشند.

وی افزود: برخی از جریان‌های افراطی اصلاح‌طلب با فضاسازی حاصل از انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم  تمایل به استاندار غیربومی و بعضی نیز به دنبال استاندار بومی هستند. متأسفانه آنچه در بوته فراموشی قرار گرفته، تمرکز به علل عقب‌ماندگی در چهار دهه گذشته استان گلستان است.

این کارشناس رسانه گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که جریان اصلاح‌طلب ولایتمدار و علاقمند به توسعه استان به دنبال  یک مدیر توانمند با بینش و فهم اقتصادی است، البته به این فرمایش باید نکته دیگری را اضافه کرد؛ استان نیازمند به مدیر توانمند اقتصادی بدون گرایش افراطی جناحی است.

منصوری با تأکید بر اینکه درگیری افراطی جناحی، یکی از آسیب‌های استان در گذشته بوده و است، ابراز کرد: اگر بخواهیم نسبت به تلاش‌های مدیران گذشته منصفانه قضاوت داشته باشیم، نکته قابل اهمیت آن است که تمام مدیران گذشته به تناسب توانمندی‌شان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای نقاط قوت و ضعفی  بوده‌اند.

وی گفت: اما ضعف اساسی در کلان مدیریت استانی در سه بخش کاملا مشهود است نخست عدم ارزیابی مدیران میانی در جذب سرمایه ملی همچنین عدم بهره‌مندی از نیروهای توانمند از هر دو جریان سیاسی است و عدم پیگیری پروژه‌های اقتصادی تاثیرگذار و حل گره‌های کور در راستای تحقق  توسعه استان بوده است.

این کارشناس رسانه بیان کرد: به عنوان مثال توقف  پروژه پتروشیمی، احیای تالاب میانکاله، کوتاهی  در اتصال ریلی ترکمنستان، از طریق مرز اینچه‌برون گلستان به شاهراه ریلی آسیای میانه، بخش کوچکی از خُرد نگری‌های سیاسی در دولت اصلاحات بود.

منصوری گفت: اکنون که دولت چهادهم با شعار وفاق ملی شکل گرفته و آهنگ کار دولت رسیدگی به مسائل اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی مردم است باید برای تحقق آن، طرحی نو در انداخت و به دور از گرایشات افراطی سیاسی، توان را متمرکز بر مدیری مسلط با توان اقتصادی بالا با نگاه بومی برئ

وی ادامه داد: در صورت عدم وفاق بومی به دنبال یک مدیر تراز وزیر اقتصاد برای رونق اقتصادی استان بود. تلاش برای سیاه‌نمایی و ارائه اطلاعات غلط درباره اقدامات دولت‌ها، هم ناصواب است و هم نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت‌های موجود استانی است.

این کارشناس رسانه بیان کرد: اصلاح‌طلبان به جای پذیرش از ضعف‌های اساسی در جریان سیاسی خود و درس گرفتن از آنها، قدری هم به فکر توسعه استان باشند.

منصوری گفت: در دوران دولت توسعه سیاسی، در بخش‌هایی از مدیریت‌ها در حق مردم اجحاف شد به عنوان مثال: آقایی در آغازین روزهای انتصابش اعلام می‌دارد که اگر در این ساختمان محل حوزه مدیریتی بنده درب و پنجره آن هم از جناح راست باشد با کلنگ درب و پنجره را از جا کنده و بیرون می‌اندازم! این نوع نگاه افراطی بزرگترین آسیب برای پیشرفت استان است.

وی افزود: لذا انتصاب یک استاندار چه بومی و یا غیربومی، باید بر اساس منافع ملی و منطقه‌ای اتخاذ ‌شود هرگونه گمانه‌زنی به دور از نگاه کلان به منافع ملی و بومی ظلم به مردم استان خواهد بود. لذا ایجاد اغتشاش فکری و ذهنی برای جامعه به جای ارائه اصلاح امورات اقتصادی  وفرهنگی، به بیراهه رفتن است .

این کارشناس رسانه گفت: نصیحت مشفقانه بزرگان اصلاحات برای انتصاب مدیری توانمند درحوزه اقتصادی برای استان گلستان؛ می‌تواند الگوی خوبی برای آینده استان باشد.

منصوری با تأکید بر اینکه وعده‌های انتخاباتی دکتر پزشکیان به مردم، باید نصب‌العین مدیران اجرایی در دولت وفاق ملی باشد، تصریح کرد: ثبات اقتصادی و اجتماعی با حمایت از تجار، تولیدکنندگان، نخبگان و جوانان و معافیت مالیاتی برای خانوارهای کم‌درآمد در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اجرای کامل نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و بهبود وضعیت معیشتی معلمان؛ اجرای صحیح برنامه هفتم توسعه؛ ایجاد انسجام ملی و کاهش تنش‌های داخلی؛ توازن بین دهک‌های پایین و بالا در یارانه‌های انرژی و بنزين و ده‌ها مورد دیگر به ملت؛ وظیفه و مسئولیت مدیران ارشد و نخبگان کشوری و استانی اعم از اصلاح‌طلب واصولگرا را سنگین کرده است .

این کارشناس رسانه گفت: ضروری است تمامی کسانی که دل در گرو انقلاب و ایران و جمهوری اسلامی دارند، به دنبال انتخاب افرادی با صلاحیت و کارآمدی لازم برای هدایت استان‌ به سوی اقتصادی پایدارباشند.

منصوری شرط لازم را عدم نگاه افراطی در حوزه مدیریتی مدیر دانست و افزود: همت نهادن نسبت به تکمیل پروژه‌های حیاتی در توسعه و زیر ساخت‌های استان از دولت شهید رئیسی و به پایان رساندن آن در افق پیش‌رو با داشتن روحیه ریسک‌پذیری قدرت جسارت قوی در جهت تحقق وعده‌های دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره به اینکه توجه جدی به شرایط موجود کشور و منطقه نشانه بصیرت لازم در کار مدیریتی است، گفت: همه بر این باوریم که کشور در این مقطع زمانی نیازمند به آرامش و وفاق  واقعی ملی دارد و هر گونه حرکت غیر مسئولانه از هر جناح و دسته و گروهی باشد خلاف اخلاق و منافع ملی است.

منصوری افزود: شایسته است دوستان اصلاح‌طلب تمام توان خود را مصروف، به معرفی مدیری توانمند، مسئولیت‌پذیر، اخلاق‌مدار و آگاه به زمان برای رفع مشکلات استان کنند.

انتهای خبر/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.